Friday, April 13, 2007

Kradzreview

Salam..

Adalah dengan ini dimaklumkan..ewahh..
blog ini akan ditutup dan berpindah ke http://www.kradzreview.blogspot.com .Kalau nak tau kenapa sila lah..

wsalam..

Friday, January 19, 2007

Perpisahan.........

Jika diberi peluang dan pilihan sesiapa pun tak akan menginginkan perpisahan...Kadang kadang kita selalu menyakiti hati orang yang paling dekat dan paling menyayangi diri kita..Masa berubah ..hati pun turut berubah..bila tiba waktu ,perpisahan jua jalan yang terpaksa di pilih.

Friday, December 29, 2006

Blair + Bush At The Gay Bar

A mixed music video for "At The Gay Bar" by Electric Six.

Thursday, December 28, 2006

Oslo Gay Festival commercial

Oslo Gay Festival 2005

Funny Ad

Funny ad för some flight company.

Tuesday, September 05, 2006

Sang Pencinta by M.Nasir

Menanti satu detik pandangan magis mu
Cukup untuk meredakan rindu duniawi
segala dugaan dan pesona
menjadi irama indah
kesakitan ragaku
berlalu pergi
Tiada bererti

pada Mu jua, tertuju segala jalan
pada Mu jua, cinta ku serahkan
kerna hati seorang pencinta
pandangannya satu
Matanya hanya melihat Dia
Yang melihatnya
Hanya Dia kekasihnya

Sang Pencinta
Hanya Dia merasa
Semangat sebuah pengorbanan

Sang Pencinta
Hanya Dia mengerti
Persoalan percintaan ini..Cinta ini...

pada Mu jua, tertuju segala jalan
pada Mu jua, cinta ku serahkan
kerna hati seorang pencinta
pandangannya satu
Matanya hanya melihat Dia
Yang melihatnya
Hanya Dia kekasihnya

Sang Pencinta
Hanya Dia merasa
Semangat sebuah pengorbanan

Sang Pencinta
Rela menderita, agar rindu batinnya terubat
Mengenang Dia
Cinta yang dipuja
Mengenang Dia
Cinta yang diredha
Hanya Dia, Mengenang Dia, Hanya Dia

Thursday, March 30, 2006

Cinta Sang Kekasih (Syair Sufi Burdah al Bushiri (bag 1))

Apakah karena Mengingat Para kekasih di Dzi Salam.
Kau campurkan air mata di pipimu dengan darah.


Ataukah karena angin berhembus dari arah Kazhimah.
Dan kilat berkilau di lembah Idlam dalam gulita malam.


Mengapa bila kau tahan air matamu ia tetap basah.
Mengapa bila kau sadarkan hatimu ia tetap gelisah.


Apakah sang kekasih kira bahwa tersembunyi cintanya.
Diantara air mata yang mengucur dan hati yang bergelora.


Jika bukan karena cinta takkan kautangisi puing rumahnya.
Takkan kau bergadang untuk ingat pohon Ban dan ‘Alam.


Dapatkah kau pungkiri cinta, sedang air mata dan derita.
Telah bersaksi atas cintamu dengan jujur tanpa dusta.


Kesedihanmu timbulkan dua garis tangis dan kurus lemah.
Bagaikan bunga kuning di kedua pipi dan mawar merah.


Memang terlintas dirinya dalam mimpi hingga kuterjaga.
Tak hentinya cinta merindangi kenikmatan dengan derita.


Maafku untukmu wahai para pencaci gelora cintaku.
Seandainya kau bersikap adil takkan kau cela aku.


Kini kau tahu keadaanku, pendusta pun tahu rahasiaku.
Padahal tidakjuga kunjung sembuh penyakitku.


Begitu tulus nasihatmu tapi tak kudengar semuanya.
Karena untuk para pencaci, sang pecinta tuli telinganya.


Aku kira ubanku pun turut mencelaku.
Padahal ubanku pastilah tulus memperingatkanku.



Dipetik daripada Sufi News Dot Com


Kata Kradz : Hi guys/gals and... gays hehe..K peti puisi ni daripada SufiNews.Com sebab sukakan cara penulis asal mengolah ayatnya..Syair ni syair ketuhanan sebenarnya..sama macam lirik lagu M.Nasir previously..K tak boleh la memberi maksud sebenar puisi tersebut sebab interpretasi dan intonasinya akan berbeza pada orang lain (kot... ;)) )Anyway , walau sebesar & setinggi gunung pun dosa² yang anda lakukan jika diberi kesempatan untuk bertaubat dan ada keinginan untuk melakukannya beserta dengan keikhlasan..maka taubat anda akan pasti diterima kecuali dosa² yang tertentu..dan dosa sesama manusia (hmm .....)hehe.